Friday, February 27, 2009

TAHNIAH UNTUK PUTRAKU !!

Alhamdulillah syukur ke hadrat Ilahi.

Akhirnya.. setelah bertungkus lumus study di GMI, berjaya jugak hadri menjadi di antara 30 pelajar tajaan MARA daripada 50 yang dapat fly ke German pada akhir mac nanti. Rakan2 yang lain pada bulan Jun nanti. So Hadri bersama 30 orang tadi berjaya mendapat hadiah laptop serta pembiayaan untuk belajar bahasa german di Regensburg.

Terkenang kembali masa hadri kecil2 dulu... saat2 manis semasa hadri sedang membesar ... ingat nak upload gambar masa baby hingga sekarang..tengoklah kalu ada masa.
Di antaranya... tengoklah gambar2 ni ....

Kenangan Hadri bersama sepupunya Aiman...teman sepermainan sejak kecil lagi...yang paling rapat!

Hadri ngan abahnya

Hadri ngan botol susunya...hihi
...kenangan semasa konvo Paksunya di UM...juga kenangan ngan Arwah Irfan...Al Fatihah

...to be continued..

Saturday, February 14, 2009

Kenduri Kawin di Johor

salam semua..
penat sapu sawang kat blok ni...dah lama tak cuci !
Kerja sekolah dah kurang sikit, bulehlah dok depan laptop ni meluangkan masa dan merihatkan minda..

salam juga untuk keluarga semua...juga yang jauh di nz sana ye..

Bulan lepas kami sekeluarga pegi ke muar johor menunaikan jemputan kenduri kawin anak sedara adik ipar abe aziz.. seronok jugak tengok tradisi majlis perkahwinan di sana. Kami pihak lelaki, so kena berarak bawa seme hantaran, yang bestnye mereka sambut dengan kompang dan silatdan pastinya ada tol. Nasib baik kepala perarakan saja yang kena tol, kalu tidak penuhlah poket pengantin pompuan tu.

..tengah bersembang2 dengan adik ipar aniza ...sedang menunggu untuk berarak di
halaman rumah transit..baju belang tu puteraku, entah apa yang di beleknya.


Ini pulak adik bongsu abe aziz, Hadi n wife ira...tak sabar nak minum air tu.



hi hi...tak abis lagi bersembang ngan aniza



Sunday, February 01, 2009

Balik kampung ......sambungan

Ros wangi... arwah ibu tanam depan rumah.


Air sedang naik...nak banjir!


Anak-anak buah di pasir pekan...tema purple nampaknya



adik ipar...gaya yang mempersona!

Thursday, December 11, 2008

Pulang ke kg...sambut Aidil Adha




Kami bertolak ke kg pada pagi hari Ahad 7 Dis 08... Dengar lagu 'selamat hari raya'di corong radio.. pilu rasa di hati..tiada lagi ibu menunggu di rumah pusaka.
Dalam perjalanan sempat snap menyenap gambar..untuk menghiburkan hati.

..gua musang, bukitnya gondol


..Jambatan Yahya Petra, nampak masih kukuh w.pun dah tua


...banyak kenangan di sini.

...dapur (ruang makan)



....Pak long bertemu pok cik azizi

... lorong kenangan.

..bersambung..dah ngantuk.


Wednesday, December 03, 2008

Resipi Ibu

Daging Kermak ...(Kurma Daging)

1/2 kilo daging
1 peket rempah kurma+ 1 camt serbuk jintan putih
Secekak bawang merah
3 ulas bawang putih untuk tumis
1 labu bawang besar
1/2" halia tumbuk ngan bwg merah dan gaul ngan rempah..campur air sikit
Santan pekat dari 1 biji kelapa
Garam, gula dan asam gelugur
Sedikit susu pekat manis

Cara2
- Panaskan minyak..tumis bawang putih dan bawang merah hiris dan tambah daun kari
- Bila dah naik bau, masukkan bahan tumbuk
- Bila dah garing masukkan daging serta garam, kecilkan api dan masak hingga air daging kuar lepas tu campur sedikit susu pekat manis...kacau
- Bila air daging dah kering, campur santan pekat, asam gelugor dan kentang yg dah dibelah 4
- Biarkan mendidih 5 minit, lepas tu kecap keseimbangan rasa masam manis dan masam
- Akhir sekali, bila dah nak masak baru masukkan bawang besar dipotong seperti epal

Dah...selamat mencuba.. sedap!
Gambar lain kali..

Harini dapat resipi Cheese Cake dari adik di NZ... Ija
nampak senang je, buleh cuba tu!

Tuesday, December 02, 2008

D'waktu cuti sekolah..

Salam semua!!
Pagi ni bfast penkek letak madu...mmm sedap.
2 minggu dah cuti sekolah berlalu...jap je
plan nak buat mcm2, rupanya 24 jam sehari tak cukup...
Ingat nk jait baju kurung byk2,
nak jahit sulam manik,
nak masak2..cuba resipi2 baru dll
He he...baju kurung baru siap sepasang,
jait manik pun baru satu,
resipi pun baru satu,
oklahtu kot,
hujung minggu sibuk jln2 ngan family..singgah kat zawiahshop.com kat tmn dato senu
ape lagi shoppinglaa..